Στη σημερινή ψηφιακή εποχή, οι διαδικτυακές κριτικές έχουν γίνει ακρογωνιαίος λίθος για τη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές. Είτε αναζητούν ένα νέο εστιατόριο, είτε προσλαμβάνουν έναν επαγγελματία υπηρεσιών, είτε επιλέγουν ένα προϊόν, οι άνθρωποι στρέφονται σε πλατφόρμες για να αξιολογήσουν τις εμπειρίες άλλων πριν κάνουν τις επιλογές τους. Ως ιδιοκτήτης ή διευθυντής επιχείρησης, η κατανόηση της σημασίας των κριτικών Google και η γνώση του τρόπου αξιοποίησης της δύναμής τους μπορεί να κάνει ή να καταστρέψει τη διαδικτυακή σας φήμη.
Η Google και το Google Maps αποτελούν τις πιο σημαντικές και διαδεδομένες πλατφόρμες που χρησιμοποιούν οι χρήστες του διαδικτύου για να βρούν την καλύτερη επιχείρηση. Οι θετικές κριτικές μπορούν να χρησιμεύσουν ως ισχυρές υποστηρίξεις, προσελκύοντας νέους πελάτες και οικοδομώντας εμπιστοσύνη, ενώ οι αρνητικές κριτικές μπορούν ενδεχομένως να αποτρέψουν πιθανούς πελάτες και να βλάψουν την εικόνα σας.
Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε τις στρατηγικές και τις βέλτιστες πρακτικές που μπορούν να σας βοηθήσουν όχι μόνο να συσσωρεύσετε θετικές κριτικές Google, αλλά και να διαχειριστείτε αποτελεσματικά και να μετριάσετε τον αντίκτυπο των αρνητικών κριτικών. Επίσης, θα σας δείξουμε πως αφήνουμε μία αξιολόγηση σε μία επιχείρηση μέσω της Google. Από την κατανόηση της ψυχολογίας που κρύβεται πίσω από τις κριτικές των πελατών έως την εφαρμογή εφαρμόσιμων βημάτων για βελτίωση, θα σας εξοπλίσουμε με τις γνώσεις και τα εργαλεία που απαιτούνται για να αξιοποιήσετε τις κριτικές Google προς όφελος της επιχείρησής σας. Ας βουτήξουμε, λοιπόν, στον κόσμο της διαχείρισης της διαδικτυακής φήμης και ας ανακαλύψουμε πώς να μετατρέψουμε τις κριτικές Google σε πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο για τον οργανισμό σας.
Πως Δημιουργώ ή Αποκτώ Θετικές Κριτικές στην Google
Οι θετικές κριτικές μπορούν να αποτελέσουν την κινητήρια δύναμη της επιχείρησής σας, οδηγώντας περισσότερους πελάτες στην πόρτα σας και ενισχύοντας τη διαδικτυακή σας φήμη. Αλλά πώς μπορείτε να δημιουργήσετε και να συγκεντρώσετε αυτές τις πολύτιμες κριτικές;
Δημιουργία Κινήτρου στον Πελάτη
Παρόλο που τα κίνητρα μπορούν να αποτελέσουν ένα χρήσιμο εργαλείο για την ενθάρρυνση των πελατών να αφήσουν κριτικές, είναι σημαντικό να τα χρησιμοποιείτε με έξυπνο τρόπο και εντός των κατευθυντήριων γραμμών που ορίζει η Google. Ας δούμε ορισμένα κίνητρα με τα θετικά και τα αρνητικά τους.
Η προσφορά μετρητών, δωροκαρτών ή οποιασδήποτε μορφής άμεσης οικονομικής αποζημίωσης σε αντάλλαγμα για κριτικές είναι αυστηρά αντίθετη με τις πολιτικές της Google. Το να ζητήσετε καλή κριτική από πελάτη έναντι χρημάτων ή δώρου είναι μία κακή λύση καθώς πολλoί έχουν ισχυρούς ηθικούς φραγμούς και μία τέτοια κίνηση θα σας εξασφαλίσει πολλές αρνητικές κριτικές και θα μειώσει τον μέσο όρο τον αστεριών που έχετε συγκεντρώσει. Ειδικά οι χρήστες που είναι τοπικοί οδηγοί και φαίνονται περισσότερο οι αξιολογήσεις τους δεν θα πάρουν με καλό μάτι μία τέτοια κίνηση. Ακόμα και το να ζητήσετε αμερόληπτη κριτική θα οδηγήσει στο ίδιο πρόβλημα. Επομένως, αυτές οι αρνητικές κριτικές που θα προκύψουν από αυτή την τεχνική θα είναι καταστροφικές για την επιχείρησή σας.
Η συμμετοχή σε διαγωνισμούς, και οι εκπτώσεις είναι προτιμότερες μέθοδοι αλλά έχουν σοβαρές αδυναμίες. Έχει παρατηρηθεί ότι τέτοιες τεχνικές οδηγούν σε μικρή αύξηση του μέσου όρου των αξιολογήσεων αλλά τα σχόλια είναι πιο αρνητικά από τον μέσο όρο. Η ηθική φαίνεται να παίζει τον ρόλο της εδώ επειδή ένα μέρος του κόσμου ανταποδίδει την χάρη δίνοντας περισσότερα αστεράκια αλλά παράλληλα επειδή νιώθει ότι έχει ξεπουληθεί με ανήθικα μέσα αναφέρει στα σχόλια ότι τον πείραξε. Με άλλα λόγια άμα το προιόν ή υπηρεσία δεν είναι ποιοτικά τότε αυτή η τεχνική έχει μικρή αξία για την επιχείρηση.
Αγορά Αξιολογήσεων στην Google
Η συνεργασία με υπηρεσίες που προσφέρουν κριτικές είναι ενάντια στις πολιτικές της Google αλλά δεν είναι παράνομες. Αυτές οι υπηρεσίες συχνά δημιουργούν ψεύτικες κριτικές είτε θετικές είτε αρνητικές, και μπορούν να παραπλανήσουν τους χρήστες. Τέτοιες υπηρεσίες μπορούν να αλλάξουν την φήμη της επιχείρησης προς το καλύτερο ή το χειρότερο. Η Google αδυνατεί να σταματήσει τέτοιες υπηρεσίες διότι δεν διαγράφει τον λογαριασμό της επιχείρησης αλλά απλώς δεν εμφανίζει την κριτική αν εντοπιστεί παραπλανητική δραστηριότητα.
Έτσι, υπάρχει η δυνατότητα έχοντας ασφαλή τον λογαριασμό σας, οι επιχειρήσεις αυτές να δημιουργούν κριτικές χωρίς να αφήνουν ίχνη στην Google. Επομένως, είναι πιο πιθανόν να μην εμφανίζει μία θετική κριτική δημόσια από τον αδερφό/ή σας καθώς την θεωρεί παραπλανητική παρά από αυτές τις υπηρεσίες.
Αυτές οι υπηρεσίες ενδέχεται να γίνουν πιο διαδεδομένες τα επόμενα χρόνια επειδή ο ανταγωνισμός αυξάνεται και τα οικονομικά οφέλη είναι σημαντικά με την χρήση τέτοιων υπηρεσιών. Ακόμα και για μία μικρή επιχείρηση αν αναλογιστούμε ότι έχει έσοδα 50 ευρώ την ημέρα και μέσω αυξημένης πελατείας λόγω των αγορασμένων θετικών κριτικών αυξήσει τα έσοδα στα 55 ευρώ θα φέρει στο τέλος του μήνα τουλάχιστον 110 ευρώ (υποθέτοντας 22 εργάσιμες * 5 ευρώ /εργάσιμη = 110 ευρώ) παραπάνω έσοδα. Πρόκειται επομένως για μία επένδυση μικρού ρίσκου με τεράστια οφέλη που κάνει απόσβεση σε πολύ λιγότερο από ένα χρόνο.
Πως Αφήνω Κριτικές σε Google και Google Maps
Το να αφήσετε μια κριτική στο Google είναι μια απλή διαδικασία και βοηθάει τις επιχειρήσεις να λάβουν πολύτιμα σχόλια, ενώ παράλληλα βοηθάει άλλους πελάτες να λάβουν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Ακολουθεί ένας οδηγός βήμα προς βήμα για το πώς να αφήσετε μια κριτική στο Google:
Βήμα 1: Συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Google
Για να αφήσετε μια κριτική Google, πρέπει να συνδεθείτε στο λογαριασμό σας Google. Αν δεν έχετε, μπορείτε να τον δημιουργήσετε εύκολα μεταβαίνοντας στη σελίδα δημιουργίας λογαριασμού Google (https://accounts.google.com/signup). Ανοίξτε το πρόγραμμα περιήγησής σας και μεταβείτε στη Google ή Google Maps ή ανοίξτε τις αντίστοιχες εφαρμογές, αν δεν είστε ήδη εκεί.
Βήμα 2: Αναζητήστε την επιχείρηση
Στη γραμμή αναζήτησης της Google, πληκτρολογήστε το όνομα της επιχείρησης που θέλετε να αξιολογήσετε και την τοποθεσία (εάν είναι απαραίτητο) για να περιορίσετε τα αποτελέσματα.
Βήμα 3: Εντοπίστε την καταχώριση της επιχείρησης
Μετακινηθείτε στα αποτελέσματα της αναζήτησης μέχρι να βρείτε την καταχώριση της επιχείρησης που θέλετε να αξιολογήσετε. Θα πρέπει να εμφανίζεται στη δεξιά πλευρά των αποτελεσμάτων αναζήτησης ή στην ενότητα Χάρτες Google. Κάντε κλικ στο όνομα της επιχείρησης για να ανοίξετε την καταχώρησή της.
Στην καταχώριση της επιχείρησης στο Google, θα βρείτε πληροφορίες όπως η διεύθυνση, ο αριθμός τηλεφώνου, ο ιστότοπος και οι φωτογραφίες. Κάντε scroll στο κάτω μέρος της οθόνης για να βρείτε την περιοχή που αφήνουμε κριτικές. Για να αφήσετε μια κριτική, κάντε κλικ στο κουμπί “Γράψτε μια κριτική” ή διαλέξτε έναν αριθμό αστεριών.
Βήμα 5: Βαθμολογήστε και γράψτε την κριτική σας
Θα εμφανιστεί ένα αναδυόμενο παράθυρο που θα σας επιτρέπει να βαθμολογήσετε την επιχείρηση χρησιμοποιώντας ένα σύστημα αξιολόγησης με αστέρια, το οποίο συνήθως κυμαίνεται από 1 έως 5 αστέρια, με το 5 να είναι το υψηλότερο. Κάντε κλικ στον κατάλληλο αριθμό αστεριών για να δηλώσετε τη βαθμολογία σας.
Στη συνέχεια, θα έχετε τη δυνατότητα να γράψετε την αξιολόγησή σας. Κάντε κλικ στο πλαίσιο κειμένου που παρέχεται και μοιραστείτε τις σκέψεις σας σχετικά με την εμπειρία σας με την επιχείρηση.
Βήμα 5Α: Προσθέστε φωτογραφίες (προαιρετικά)
Μπορείτε να βελτιώσετε την αξιολόγησή σας προσθέτοντας φωτογραφίες που σχετίζονται με την εμπειρία σας με την επιχείρηση. Κάντε κλικ στο εικονίδιο της κάμερας και, στη συνέχεια, επιλέξτε τις φωτογραφίες που θέλετε να ανεβάσετε από τη συσκευή σας. Οι φωτογραφίες μπορούν να παρέχουν οπτικό πλαίσιο στην κριτική σας.
Βήμα 6: Υποβολή της κριτικής σας
Μόλις μείνετε ικανοποιημένοι με την κριτική σας, κάντε κλικ στο κουμπί “Δημοσίευση” ή “Υποβολή”. Στη συνέχεια, η κριτική σας θα αναρτηθεί στην καταχώριση της επιχείρησης στο Google για να τη δουν και άλλοι. Αυτό είναι όλο! Έχετε αφήσει με επιτυχία μια κριτική στο Google.
Πως Διαγράφω Αρνητικές Κριτικές για την Επιχειρησή μου
Ο αποτελεσματικός χειρισμός των αρνητικών κριτικών Google είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση μιας καλής διαδικτυακής φήμης και τη διασφάλιση της εμπιστοσύνης των δυνητικών πελατών. Δυστυχώς, δεν είναι δυνατόν να διαγράψετε άμεσα τις αρνητικές κριτικές άλλων, αλλά υπάρχουν διάφορες στρατηγικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι επιχειρήσεις για να τις διαχειριστούν, να τις μετριάσουν και να τις αντιμετωπίσουν εποικοδομητικά.
Επικοινωνήστε με τον Χρήστη Κατ’ ιδίαν
Όταν συναντάτε μια αρνητική κριτική, σκεφτείτε να επικοινωνήσετε με αυτόν/ή που την άφησε. Αυτό αποδεικνύει τη δέσμευσή σας για την επίλυση των προβλημάτων και την εξεύρεση λύσεων. Η δημόσια απάντηση είναι απαραίτητη για τη διαφάνεια, αλλά η ιδιωτική επικοινωνία μπορεί να προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη πινελιά.
Στο ιδιωτικό σας μήνυμα εκφράστε την ειλικρινή σας ανησυχία για την εμπειρία του και προσφερθείτε να αντιμετωπίσετε τις ανησυχίες του εκτός σύνδεσης. Δώστε τα στοιχεία επικοινωνίας σας ή ζητήστε τα δικά τους, ώστε να μπορέσετε να συζητήσετε το θέμα διεξοδικότερα. Η προσφορά λύσης ή αποζημίωσης, εάν είναι απαραίτητο, μπορεί συχνά να οδηγήσει σε θετική επίλυση. Ζητήστε ευγενικά μετά την επίλυση του ζητήματος, αν θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο να ενημερώσει ή ακόμη και να αφαιρέσει την αρνητική κριτική του. Πολλοί πελάτες είναι πρόθυμοι να το πράξουν όταν αισθάνονται ότι οι ανησυχίες τους αντιμετωπίστηκαν ικανοποιητικά.
Παρακολουθήστε και Απαντήστε σε Όλες τις Κριτικές
Η συνέπεια είναι το κλειδί κατά τη διαχείριση των αξιολογήσεων. Απαντήστε σε κάθε κριτική, τόσο σε θετική όσο και σε αρνητική, εγκαίρως και με ευγένεια. Ακόμη και αν η κριτική είναι ιδιαίτερα επικριτική, διατηρήστε τον επαγγελματισμό σας και δείξτε ότι εκτιμάτε τα σχόλια των πελατών.
Σε περίπτωση αρνητικών κριτικών, αναγνωρίστε τις ανησυχίες του πελάτη και εκφράστε τη δέσμευσή σας να επιλύσετε τυχόν προβλήματα. Αποφύγετε να είστε αμυντικοί ή συγκρουσιακοί, καθώς αυτό μπορεί να κλιμακώσει την κατάσταση. Αντ’ αυτού, επικεντρωθείτε στην εξεύρεση λύσης ή στην προσφορά βοήθειας και εάν έχετε δίκιο φροντίστε να φανεί σε οποιονδήποτε διαβάσει την απάντησή σας στα σχόλια.
Αραιώστε τις Αρνητικές Κριτικές με Θετικές Κριτικές
Ενθαρρύνετε ενεργά τους ικανοποιημένους πελάτες να αφήσουν κριτικές στην καταχώρησή σας στη Google. Όσο περισσότερες θετικές κριτικές συσσωρεύετε, τόσο μικρότερο αντίκτυπο θα έχουν οι αρνητικές κριτικές στη συνολική βαθμολογία σας. Ωστόσο προυπόθεση για να το πετύχετε αυτό είναι να είστε όντως μία επιχείρηση που προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες καθώς προσφέροντας κίνητρο στον πελάτη θα έχετε κριτικές ελαφρά προσαυξημένες από την πραγματική αξία των υπηρεσιών σας.
Μία πιο αποτελεσματική μέθοδος είναι να αγοράσετε κριτικές από τις ανάλογες υπηρεσίες και να ζητήσετε κάποιες κριτικές από τοπικούς οδηγούς. Αξιολογήσεις από τοπικούς οδηγούς τις βλέπουν περισσότεροι χρήστες που κοιτάζουν την επιχείρησή σας διότι εμφανίζονται πιο πάνω.
Με αυτό τον τρόπο έχετε τον απόλυτο έλεγχο για το πως βλέπουν την επιχείρησή σας δίχως να παραβιάζετε κάποιο νόμο εκτός από τις πολιτικές της Google. Από την στιγμή που δεν υπάρχουν νομικές συνέπεις, στην χειρότερη περίπτωση απλώς η Google δεν θα εμφανίσει δημόσια μία αξιολόγηση που πιστεύει ότι προέρχεται με παραπλανητικά μέσα δίχως περαιτέρω συνέπειες για τον λογαριασμό της επιχείρησής σας στην Google.
Τελικές Σκέψεις
Έχουμε διερευνήσει διάφορες στρατηγικές, από την απόκτηση θετικών κριτικών μέχρι την αντιμετώπιση των αρνητικών σχολίων. Η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο μπορείτε να ενθαρρύνετε τους ικανοποιημένους πελάτες να μοιραστούν τις θετικές τους εμπειρίες είναι το πρώτο βήμα. Εφαρμόζοντας στρατηγικές που δίνουν κίνητρο για μία καλή κριτική στους πελάτες σας καθώς και η αγορά αξιολογήσεων από εξειδικευμένες υπηρεσίες είναι αποτελεσματικές μέθοδοι για να βελτιώσετε την διαδικτυακή σας εικόνα.
Η αντιμετώπιση των αρνητικών κριτικών απαιτεί μια διαφορετική προσέγγιση. Ενώ η αφαίρεσή τους δεν είναι γενικά δυνατή, η επαγγελματική αντιμετώπισή τους, η ιδιωτική επικοινωνία με τους κριτικούς και η καλλιέργεια μιας κουλτούρας συνεχούς βελτίωσης μπορούν να μετατρέψουν τις αρνητικές εμπειρίες σε ευκαιρίες για ανάπτυξη. Σε συνδιασμό με τις μεθόδους απόκτησης καλών αξιολογήσεων θα επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα.